تبلیغات
گروه مهندسی IT نئوهوش - بـخشی از کد بازی تیر و کمان
برای مشاهده هر پست، روی آن کلیک کنید تا محتوای آن پست به نمایش درآید

بـخشی از کد بازی تیر و کمان

نویسنده: دانوش پیچگاه
شنبه شانزدهم آذرماه سال 1392 ساعت 22:34 مشاهده مطلب نظرات
درود؛

هم اکنون قسمت کوچکی از کد تیر و کمان را به شما ارائه می کنم اما همه کد را - هنوز ننوشتم - بعداً می گذارم. در ادامه همین پست قسمتی از این کد را خواهید دید که به شما کمک شایانی شاید در اتمام و انجام این پروژه به عمل آورد.  البته همراه با توضیحات می باشد.

یادآوری و نکته: هدف بازی پرتاب یک تیر است که اگر به مانعی برخورد کرد؛ از بازی خارج شود.
#include<iostream.h>            این کد اعمال ورودی/خروجی را تعریف می کند در نسخه های قدیمی سی پلاس پلاس این بخش به نام استریم.اچ بود به جای آی او استریم
#include<dos.h>                    هستند delay معرف دستور
#include<conio.h>                 این کد اعمال پاک کردن صفحه و.... را تعریف می کند
#include<graphics.h>            بخش گرافیکی را تعریف و فعال میکند
#include<stdlib.h>                 به زودی در باره این بخش مطالبی در این بلاگ خواهید دید

int main()
{
int m=0,n=0;
initgraph(&m,&n,"");                                                                                                                         فعال سازی بخش گرافیک
char k;
 int u=rand()%100,v=rand()%100,w=10, z=0;    به جای این که ما به متغییر عددی نسبت دهیم، کامپیوتر خود به صورت تصادفی به متغییر عدد نسبت می دهد.
for (;;)                                                               حلقه ای که در آن حرکت دایره (تیر) و دایره های دیگر که مانع هستند؛ تعریف و اعمال می شود.
 {
  k=getch();                                                         را به عنوان کلید بازی انتخاب کردیم K کلید
  if (k=='X') exit(0);                                           بزرگ از بازی خارج می شود X کاربر با فشار دادن
  if (k=='x')                                                         کوچک بازی شروع می شود x کاربر با فشار دادن
   { for (int x=0; x<640; x=x+1)                      تابعی که دایره ای که به عنوان تیر است را حرکت می دهد
     {
     int y=50;
     circle(x,y,10);                                              این دایره ای است که نقش تیر را دارد.
     z=30+x;
     setcolor(12);
     circle(u,x,5); circle(v+100,x-200,5);           علاوه بر دایره تیر، دایره هایی که به عنوان مانع هست هم حرکت داده می شوند
     setcolor(15);
     delay(10);
     if ((x==u) && (y==z)) {exit(0);}             اگر تیر با مانع برخورد کند از باز خارج می شوید.
     }

   }
 }
}

هاست
هاست هاست

آرشیو

برچسب ها

گروه مهندسی IT نئوهوش

بلاگ ویژه مهندسی آی تی و کامپیوتر

صفحه نخست

مدیر سایت

دانوش پیچگاه

نوشته های مدیر

آرشیو مطالب

لیست کامل مطالب سایت

آرشیو

با ما در تماس باشید

تماس با ما

کلیه حقوق این سایت محفوظ است.

طراح قالب: ـنقاشـ ، ویرایش: دانوش پیچگاه

آمار سایت

  • بازدید کل:
  • بازدید امروز:
  • بازدید دیروز:
  • بازدید ماه قبل:
  • بازدید این ماه:
  • آخرین بازدید:
  • بروزرسانی:
  • تعداد مطالب:
  • نویسندگان:

درود!
این جا مکانی است ویژه برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر / آی تی و نرم افزار و صد البته افرادی که جویندگان دانش و تکنولوژی هستند.
آقایان دانوش ،یاشار و آمالی دارندگان این بلاگ بودند و هم اکنون تنها آقای دانوش مدیریت این وبلاگ را بر عهده دارد، با توجه به زمان بندی ها هم اکنون در این سایت فعالیت پویا ای نداریم.

موضوعات

نویسندگان

آخرین عناوین

با ما در ارتباط باشید و ما را از نظرات ارزشمند خود مطلع کنید

  • مدیر سایت: دانوش پیچگاه
  • http://neohoosh.ir
  • شعار سایت: بلاگ ویژه مهندسی آی تی و کامپیوتر
  • فرم تماس با ما